چهارشنبه 2 آبان 1403

پیشنهادها: کادرسازی در دستگاه های فرهنگی کشوری و استانی

یکی از مهم ترین عوامل کلیدی موفقیت[۱]در سازمان ها، سرمایه های انسانی[۲] است. اهمیت این موضوع در سازمان هایی با مأموریت فرهنگی چندین برابر می شود، چرا که موضوع، به طور مستقیم با انسان و انسان سازی مرتبط می شود. لذا برای ارتقاء کمّی و کیفی دستگاه های فرهنگی می بایست توجّه جدّی به مقوله سرمایه های انسانی نمود.

از طرف دیگر در هر استان کشور، بیش از ۵۰ دستگاه فرهنگی وجود دارد. (البته بعضی از آنها شامل ده ها سازمان در زیر مجموعه خود می باشند) هر کدام از این دستگاه ها نقشی را در حیطه فرهنگ ایفاء می نمایند.

لذا پیشنهاد می شود برای زمینه سازی و ایجاد زیرساخت های لازم برای ارتقاء و توسعه فرهنگ، نسبت به انجام امور زیر اقدام گردد.

۱-    توانایی[۳]، مهارت[۴] ، دانش[۵] و تجربه[۶] مورد نیاز هر یک از مشاغل اصلی لایه یک و دو دستگاه های فرهنگی احصاء شود. (رؤسای دستگاه ها و معاونین آنها)

۲-    بانک اطلاعات سرمایه های انسانی استان تهیّه و بر اساس شاخص های فوق الذکر تکمیل گردد.

۳-    با استفاده از دو موضوع فوق، برای هر یک از مشاغل اصلی لایه یک و دو دستگاه های فرهنگی حداقل پنج نفر مناسب تعیین گردد. (بدیهی است تعدادی از این افراد ممکن است فاقد همه شرایط تعیین شده باشند. لذا طی برنامه ای زمان بندی شده، دوره های آموزشی مورد نیاز برای ایشان برگزار و صلاحیت های لازم را کسب می نمایند)


[۱] Critical Success Factor (CSF)

[2] Human Resource (HR)

[3] Ability

[4] Skill

[5] Knowledge

[6] Experience

همچنین ببینید

مناجات و دعاهای قرآنی

مناجات و دعاهای قرآنی

یکی از فنون مهم در مقابله با فنون شیطان، «دعا و مناجات» است! و سالک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *