چهارشنبه 2 آبان 1403

کتاب [مدل مدیریت جامع فرهنگ] منتشر شد

فرهنگ یکی از اصلی ترین ارکان تشکیل‌دهنده جوامع انسانی است که رشد و تعالی آن باعث دستیابی به حیات طیبه، و انحطاط آن موجب سقوط و تباهی است. بنابراین نظام مدیریتی کشور، وظیفه دارد که مانند سایر ارکان اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در این عرصه نیز نظام‌‌سازی و اعمال مدیریت جامع نماید. اما برای محقق نمودن این مهم، نیازمند مدلی بومی، کارآمد، عملیاتی و کاربردی است تا بر آن اساس بتواند اهداف عالیه خود را محقق نماید. مدلی که بتواند ضمن ممانعت از دولتی شدن فرهنگ، به ولنگاری‌‌های موجود در نظام فرهنگی نیز پایان دهد.

 

بر این اساس در کتاب «مدل مدیریت جامع فرهنگ» تلاش شده تا با نگاهی راهبردی، جامع و سیستمی به موضوع فرهنگ، و با بهره گیری از تجربیات علمی و دانشی و عملی نگارنده و جمع کثیری از محققان و دانشمندان و مدیران این عرصه و با رویکردی کاملاً تجویزی، مدلی عملیاتی و کاربردی در زمینه مدیریت جامع فرهنگ کشور ارائه شود. لذا مطالب کتاب در قالب شش فصل ارایه شده، که سه فصل اول جنبه نظری و سه فصل بعدی جنبه عملی و کاربردی دارند.

 

امید آنکه با ایجاد و استقرار نظام مدیریت جامع فرهنگ در کشور – که امروز یک انتخاب نیست، بلکه یک الزام است – بسیاری از مشکلات فرهنگ کشور در فرایند منطقی و سیستمیِ ایجادشده، به‌خودی‌خود مرتفع ‌گردند. باشد که گامی هر چند اندک در مسیر محقق نمودن این فرمایش امیرالمؤمنین علی (ع) برداریم که فرمود: «أُوصِیکُمَا وَ جَمِیعَ وَلَدِی وَ أَهْلِی وَ مَنْ بَلَغَهُ کِتَابِی بِتَقْوَی اللَّهِ وَ نَظْمِ أَمْرِکُمْ وَ صَلَاحِ ذَاتِ بَینِکُمْ».

 

مشخصات کتاب:

 

مدل مديريت جامع فرهنگ

علی ماهرالنقش

ناشر: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامى

وابسته به دفتر تبليغات اسلامى حوزه علميه قم

تهيه: معاونت پژوهشى پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامى

سرويراستار: محمدباقر انصاری

ويراستار: فاطمه رجبى

ليتوگرافي، چاپ و صحافي: چاپخانه مؤسسه بوستان كتاب

تعداد صفحات: 816

چاپ اول: پاييز 1395

شمارگان:1000

جلد کتاب:

%d9%85%d8%af%d9%84-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d8%b1%d9%88%db%8c-%d8%ac%d9%84%d8%af

برای تهیه نسخه کاغذی کتاب با این شماره تماس بگیرید: 37832833-025

..

برای تهیه نسخه الکترونیکی کتاب اینجا را کلیک نمایید.

 

 

 

همچنین ببینید

مناجات و دعاهای قرآنی

مناجات و دعاهای قرآنی

یکی از فنون مهم در مقابله با فنون شیطان، «دعا و مناجات» است! و سالک …

2 نظر

  1. با سلام
    یک سوال دارم:
    این کتاب در کدام غرفه های نمایشگاه کتاب هست؟
    امروز: 21 اردیبهشت 1396
    عید شما مبارک باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *