چهارشنبه 2 آبان 1403

استفاده شیطانی از تئوری بازی ها

مطلبی به نقل از سایت الف را در ادامه ملاحظه می نمایید، که توسط آقای هامون پویا نگاشته شده است. ضمن مطالعه مطلب این سوال را در ذهن بپرورانید که آیا از این تکنیک در طراحی سیستم ها و فرایندهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور نمی توان بهره برد؟! و … ؟!

……….

چند روز پیش و پس از ناآرامی های کارگری در چند ایالت کارگرنشین آمریکا، یکی از قضات  عالی رتبه آیداهو از طریق ای میل به فرماندار ویسکانسین چنین نوشت: “اگر یکی از کارمندانتان تظاهر به این کند که جزء طرفداران کارگران است و به شما حمله کند و حتی بهتر، با گلوله به طرف شما شلیک کند شرایطی فراهم می شود که به توان این کارگران را سرکوب کرد”.

 

و چند هفته پیش وقتی جوانان مصری به دفتر امنیتی رژیم حسنی مبارک حمله کردند مدارکی به دست آوردند که نشان می داد بمب گزاری چند ماه پیش در کلیسای مسیحیان قاهره کار ماموران امنیتی بود به منظور این که تقصیر را به گردن مسلمانان بیاندازند و آتش زیر خاکستر مردم مصر با خواست ها ی به حق و در طلب هویت و استقلال مملکت را به کچراه عناد مسلمانان با مسیحیان بیاندازند.

 

و هم چنین معلوم شد که رژیم حسنی مبارک چند سال پیش تفریحات توریستی خودشان در مصر را بمب گذاری کرد و به نورچشمی های خود و عزیزان خارچی که برای تفریحات به این منطقه آمده بودند سوء هاضمه مختصری داد تنها به این منظور که خود را موجه جلوه دهد و دشمنان خود را کور و یا افراطی یا بی مسولیت و تروریست!

 

و چند سال پیش در بصره نیروی های پلیس عراق دو لباس شخصی انگلیسی را در یک ماشین شخصی شناسایی می کنند. این دو لباس شخصی سراسیمه با کشتن یکی از این پلیس های عراقی از منطقه می گریزند و وقتی چند لحظه بعد دستگیر می شوند در ماشین شان تعدادی بمب و مقادیری پول نقد و کارت شناسایی نیروی مخفی انگلیس پیدا می شود. این دونفر به زندان می افتند و ارتش انگلیس در عرض چند ساعت با هلی کوپتر و تانک و عملا با تخریب زندان این دونفر را بیرون می کشند و فرار می دهند.

 

و چند وقت پیش گروه اسراییلی ارتش اینترنتی با افتخار در رسانه های غربی از خود تعریف می کردند که چگون یک گروه پنچ نفره شان در عرض مدت کوتاهی توانست تظاهراتی را در کشور ی که شرایط مساعدی برای “انقلاب رنگی” داشت هماهنگی کند و به راه بیاندازد.

 

وقایع بالا بر همگان آشکار شده و ثابت شده است و رسانه غربی نیز هر چند با خجلت و زیر لبی آن را اذعان کرده اند ولی بسیار وقایع دیگر هنوز کاملا عوامل اش و ریشه هایش ثابت نشده ولی مشکوک به نظر می رسد.

 

آیا آن چه در بالا ذکر شد وقایعی هر از چند گاه است و مسیر اصلی به حساب نمی آید؟

……….

سالانه گروهی از “دانشمندان ”  در هرزلایای اسراییل در کنفرانسی که در حول محور “تئوری بازی ها” تدوین شده به بحث و رد بدل تجربیات خود می پردازند. تئوری بازی ها ابتدا برای توضیح و حل مسایل اقتصادی استفاده شد و امروز در روانشناسی اجتماعی کاربرد بسیاری پیدا کرده است.

 

امروزه سازمانهای جاسوسی به کمک تئوری بازی ها به این سوال پاسخ می دهند که چگونه می توان یک جامعه را به مسیری خاص سوق داد. مثلا چگونه در یک لحظه مناسب قربانی کردن ندا آقا سلطان می توان مسیر حرکت جامعه را در جهت خواسته صاحبان رسانه های بین المللی سوق داد و یا مثلا با ترور سعد حریری در روز و محلی خاص، می توان توازن قوا در منطقعه را به نفع خود تغییر داد . و یا چگونه می توان از نقاط ضعف روانی توده ها به منظور سوق دادن شان به جهت مورد علاقه قدرتها استقاده کرد و هزاران نظایر دیگر. شاید بهتر بود این استفاده از تئوری بازیها را “تئوری بازی های شیطان” می نامیدند

این رفتار های بیمار گونه و ضد بشری با به قول خود غرب ها “بی پرنسیپ” تنها هنگامی متوقف می شود که همه به آن وقوف پیدا کنند و یا حداقل توانایی درک این واقعیت را داشته باشند که انسان همان طور که توانایی رفتار فرشتگان را دارد می توان در جهتی کاملا متضاد با شیطان رقابت کند.

 

————————-

منبع:

http://alef.ir/vdcbz9b9.rhbw9piuur.html?98997

 

همچنین ببینید

روش‌های عمومی مقابله با حملات از چهار سمت شیطان

1-    روش‌های مقابله (عمومی) با حملات شیطان از چهار سمتعلاوه بر روش‌های (تاکتیک‌های) مقابله‌ای که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *