چهارشنبه 2 آبان 1403

چرا مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرا نمی شود؟

برای آن که بتوانیم در هر موضوعی فعالیت موثر، هدفمند و عالمانه داشته باشیم؛ باید ابعاد موضوع را از زوایای مختلف بررسی کنیم، شرایط محیطی را در نظر بگیریم و برای آن موضوع بیانیه ماموریت، رسالت، چشم انداز و اهدافمان را مشخص نماییم.

سپس سیاست ها و راهبردهای مان را برای دست یابی به آن اهداف مشخص کنیم؛ و در نهایت اقدامات و  برنامه هایمان را تعیین نماییم.

بحث مهم فرهنگ نیز از این قاعده مستثنی نیست و نیازمند برنامه ریزی، سازماندهی و مدیریت است. در این راستا سال هاست که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) از شورای عالی انقلاب فرهنگی مطالبه تدوین نقشه مهندسی فرهنگی کشور و نیز راه اندازی قرارگاه فرهنگی کشور را نموده اند.

و بالاخره شورای عالی انقلاب فرهنگی، تدوین و تصویب این سند (نقشه مهندسی فرهنگی کشور) را در 8/3/1392 تمام کرد و در تاریخ 3/6/1392 در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید.

متن سند مهندسی فرهنگی کشور در قالب جزوهشورای عالی انقلاب فرهنگی

 

متن سند مهندسی فرهنگی کشور در قالب روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایرانروزنامه رسمی کشور

اگر چه نقدهایی مبنایی بر این سند وجود دارد، لیکن بالاخره مگر قرار نیست قوانین کشور بدون کم و کاست توسط دولت ها به اجرا درآیند؟ پس چرا این مصوبه حدود یک سال است که بر زمین مانده و اجرایی نمی شود؟!

اگر می خواهیم مدیریت جهادی در فرهنگ نماییم مگر نباید چنین موضوعاتی را جدی بگیریم؟

امید آن که مدیران عالی فرهنگ کشور به این موضوع توجه جدی نمایند.

انشاء الله

همچنین ببینید

مناجات و دعاهای قرآنی

مناجات و دعاهای قرآنی

یکی از فنون مهم در مقابله با فنون شیطان، «دعا و مناجات» است! و سالک …

یک نظر

  1. رهبر معظم انقلاب همین چند روز پیش: «بارها گفته ایم که امروز اختلافات مذهبی بین مسلمانان، شمشیری در دست دشمن است. این را چندبار بگوییم؟ چرا بعضی گوش نمیکنند؟ »

    حرف آقا را هم دیگر گوش نمی کنند!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *