چهارشنبه 2 آبان 1403

آیا اولویت شورای عالی انقلاب فرهنگی اسباب بازی است؟

 

در خبری آمده بود که:[1] «در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي به رياست دکتر احمدي نژاد صورت گرفت؛ بررسي آسيب هاي فرهنگي و اجتماعي کشور در حوزه نوشت‌افزار، لوازم‌التحرير و اسباب بازي: در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي که شامگاه امروز (سه شنبه) به رياست دکتر محمود احمدي نژاد برگزار شد، …… در ادامه اين جلسه در حوزه مهندسي فرهنگي و رسيدگي به آسيب هاي فرهنگي و اجتماعي، وضعيت نوشت‌افزار، لوازم‌التحرير و اسباب بازي در كشور به منظور ارتقاء وضعيت توليد اين محصولات به لحاظ كمي و كيفي و رويكردهاي منطبق با ارزش‌ها و معيارهاي فرهنگي و اخلاقي مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

همچنين در اين جلسه درباره ساماندهي توليد نوشت افزار و اسباب بازي و ضابطه مند نمودن واردات اين محصولات و نيز تقويت مجموعه هاي توليدي که نسبت به رعايت معيارهاي فرهنگي و اخلاقي در توليدات خود دغدغه دارند، پيشنهاداتي ارائه و بررسي شد.

در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي مقرر گرديد بنيادي براي نظارت، برنامه ريزي، حمايت و هدايت ساخت و توليد اسباب بازي و به کارگيري نمادهاي منطبق با معيارهاي فرهنگي و اخلاقي در نوشت افزار تشکيل شود که تدوين اساسنامه و تعيين حدود وظايف، مسووليت ها و اختيارات آن به جلسه آينده شوراي عالي انقلاب فرهنگي موکول شد.»

برایم سوالی مطرح شد. درست است که موضوع نوشت افزار و اسباب بازی امروز به عنوان یکی از ابزارهای رسانه ای برای انتقال فرهنگ استفاده می شود، و باید به آن توجه جدی نمود؛ ولی

1-     آیا این کار وظیفه و اولویت شورای عالی انقلاب فرهنگی است و یا مثلاً شورای فرهنگ عمومی؟

2-     آیا مگر در سال 1377 همین شورای عالی انقلاب فرهنگی، در جلسه شماره 422 مورخ77/4/16 خود اساسنامه شورای نظارت بر اسباب بازی را به تصویب نرسانده است؟ [2]. حالا آیا قرار است دوباره شورای دیگری تشکیل شود؟! (دانلود اساسنامه مصوب شورای عالی)

3-     آیا اولویت دار ترین موضوع فرهنگ کشور برای این جلسه، موضوع ساماندهي توليد نوشت افزار و اسباب بازي بوده است؟ آیا موضوعاتی مانند موارد زیر اولویت بیشتری نداشته اند؟

– راه اندازی قرارگاه فرهنگ کشور
– راه اندازی نظام رصدی فرهنگ کشور
– اصلاح نظام برنامه ریزی فرهنگ کشور
–  …

پیشنهاد موکّد به مسئولان شورای عالی انقلاب فرهنگی، فقط یک کلمه،

توجّه به اولویت ها نمایید.


[1] http://www.president.ir/fa/41888

   شناسه خبر: 41888 – سه‌شنبه 28 شهريور 1391 – 20:48   –  محمدسعید نجفی مقدم

[2] http://www.iranculture.org/fa/simpleView.aspx?provID=1070

 

همچنین ببینید

مناجات و دعاهای قرآنی

مناجات و دعاهای قرآنی

یکی از فنون مهم در مقابله با فنون شیطان، «دعا و مناجات» است! و سالک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *