دوشنبه 28 خرداد 1403

کتاب مدل مدیریت جامع فرهنگ

فرهنگ یکی از اصلی ترین ارکان تشکیل‌دهنده جوامع انسانی است که رشد و تعالی آن باعث دستیابی به حیات طیبه، و انحطاط آن موجب سقوط و تباهی است. بنابراین نظام مدیریتی کشور، وظیفه دارد که مانند سایر ارکان اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در این عرصه نیز نظام‌‌سازی و اعمال مدیریت جامع نماید. اما برای محقق نمودن این مهم، نیازمند مدلی بومی، کارآمد، عملیاتی و کاربردی است تا بر آن اساس بتواند اهداف عالیه خود را محقق نماید. مدلی که بتواند ضمن ممانعت از دولتی شدن فرهنگ، به ولنگاری‌‌های موجود در نظام فرهنگی نیز پایان دهد.

بر این اساس در کتاب «مدل مدیریت جامع فرهنگ» تلاش شده تا با نگاهی راهبردی، جامع و سیستمی به موضوع فرهنگ، و با بهره گیری از تجربیات علمی و دانشی و عملی نگارنده و جمع کثیری از محققان و دانشمندان و مدیران این عرصه و با رویکردی کاملاً تجویزی، مدلی عملیاتی و کاربردی در زمینه مدیریت جامع فرهنگ کشور ارائه شود.

لذا مطالب کتاب در قالب شش فصل ارایه شده، که سه فصل اول جنبه نظری و سه فصل بعدی جنبه عملی و کاربردی دارند. امید آنکه با ایجاد و استقرار نظام مدیریت جامع فرهنگ در کشور – که امروز یک انتخاب نیست، بلکه یک الزام است – بسیاری از مشکلات فرهنگ کشور در فرایند منطقی و سیستمیِ ایجادشده، به‌خودی‌خود مرتفع ‌گردند. باشد که گامی هر چند اندک در مسیر محقق نمودن این فرمایش امیرالمؤمنین علی (ع) برداریم که فرمود: «أُوصِیکُمَا وَ جَمِیعَ وَلَدِی وَ أَهْلِی وَ مَنْ بَلَغَهُ کِتَابِی بِتَقْوَی اللَّهِ وَ نَظْمِ أَمْرِکُمْ وَ صَلَاحِ ذَاتِ بَینِکُمْ».

 مدل مديریت مديريت جامع فرهنگ
 على ماهرالنقش
ناشرپژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛ وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
تهیهمعاونت پژوهشی پزوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
سر ویراستارمحمد باقر انصاری
ویراستارفاطمه رجبی
لیتوگرافی چاپ و صحافیچاپخانه مؤسسه بوستان کتاب
چاپ اولپاییز ۱۳۹۵
شمارگان1000
قیمت65000 تومان
عنوان۳۷۴، مسلسل: ۵۱۲
همه حقوق برای ناشر محفوظ است. 
نشانیقم، خیابان معلم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
تلفن و دورنگار025-۳۷۸۳۲8۳۳
صندوق پستی۳۷۱۸۵/۳۶۸۸
کد پستی۳۷۱۵۶۱۶۵۹۱
مراکز پخشقم، میدان شهدا، تلفن و دورنگار: ۳۷۸۳۲۸۳۷-۰۲۵
 تهران، خیابان انقلاب، روبروی درب دانشگاه تهران، پاساژ فروزنده، طبقه همکف، واحد ۳۱۲، تلفن: ۶۶۹۵۱۵۳4
وبگاهwww.pub.iscu.ac.ir
رایانامهnashr@pub.iscu.ac.ir
فروشگاه مجازی نشرwww.shop.iscan.ir
فروشگاه نشر دیجیتالwww.pajoohaan.ir
سرشناسهماهرالنقش، على، 1342
عنوان و نام پدیدآورندهمدل مدیریت جمع فرهنگ، على ماهرالنقش؛ تهیه معاونت پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
مشخصات نشرقم، دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم، معاونت پژوهشي، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ۱۳۹۵
مشخصات ظاهري816 ص.: جدول، نمودار
 شابك650000 ريال، 978-600-195-265-4
وضعيت فهرست نويسيفيپا
يادداشتكتابنامه:ص. 663، 691، همچنين به صورت زيرنويس
يادداشتنمايه
موضوعمديريت فرهنگ – ايران – برنامه ريزي
موضوعمهندسي فرهنگي – سياست گذاري فرهنگي – برنامه ريزي فرهنگي
موضوعبرنامه ريزي راهبردي – سياست گذاري – سيستم ها و روشها
شناسه افزودهدفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم. معاونت پژوهشي. پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي. معاونت پژوهشي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي
رده بندي كنگره1395 4م22م/621HM
رده بندي ديويي306/0955
شماره كتابشناسي ملي4379683

همچنین ببینید

روش‌های عمومی مقابله با حملات از چهار سمت شیطان

1-    روش‌های مقابله (عمومی) با حملات شیطان از چهار سمت علاوه بر روش‌های (تاکتیک‌های) مقابله‌ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *