جمعه 27 مهر 1403

قرارگاه های فرهنگ – نیازی احساس شده در کشور

265px-A.Imaniآیت الله اسدالله ایمانی یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان فارس اهداف راه اندازی این قرارگاه را کاستن از دغدغه های رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ، هماهنگی بیشتر بین دستگاه های فرهنگی فارس و رویکرد ورود عملیاتی به موارد روز جامعه در این استان فارس اعلام کرد.

وی اظهار داشت : قرارگاه فرهنگی به عنوان بازوی توانمند شورای فرهنگ عمومی برای عملیاتی کردن مصوبات شورای فرهنگ عمومی و اسناد بالادستی عمل می کند.

وی بابیان اینکه قرارگاه فرهنگی ازحیث نظریه پردازی وسیاست های کلی، تابع شورای فرهنگ عمومی است ادامه داد: سازماندهی قرارگاه باید به نحوی انجام گیرد که توان عملیاتی کردن اسناد بالادستی و مصوبات شورای فرهنگ عمومی را داشته باشد.

آیت الله ایمانی بابیان اینکه امروز دشمن با تمام توان به جنگ فرهنگ و مذهب ما روی آورده است اضافه کرد: وجود قرارگاه فرهنگی یک ضرورت اجتناب ناپذیر در بخش فرهنگ کشوراست زیرا با توجه به گستردگی بخش فرهنگ فعالیت ها باید به صورت یکپارچه و هماهنگ انجام شود.

وی ادامه داد:با توجه به فراوانی نهادهای دولتی و مردم نهاد و کثرت موضوعات فرهنگی، معضلات و آسیب های اجتماعی، برای دسترسی مناسب و بموقع به اطلاعات فرهنگی و انجام برنامه ریزی و نظارت فراگیر، پرتال جامع فرهنگی استان فارس راه اندازی می شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس ادامه داد: تمام واحدهای فرهنگی دولتی و مردم نهاد به این پرتال متصل خواهند بود که مدیریت پرتال جامع فرهنگی در اختیار معاون هماهنگ کننده قرارگاه قرار دارد.

آیت الله ایمانی گفت: شورای قرارگاه برای تعیین اولویت فرهنگی در هر منطقه برنامه آمایش سرزمینی فرهنگی را فراهم می کند و اولویت هر منطقه را در پرتال قرار می دهد.

امام جمعه شیراز افزود: هر واحد فرهنگی با توجه به اولویت فرهنگی مشخص شده، برنامه شش ماهه خود را وارد پرتال می کند که با توجه به زمان بررسی برنامه ها، هر واحد فرهنگی باید سه ماه زودتر برنامه شش ماهه را ارائه کند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: برای اهتمام به بخش فرهنگی نیازمند عزم ملی مسوولان و مردم هستیم که با توجه به رهنمودهای رهبری، باید اقشار مختلف مردم برای انجام کارهای فرهنگی در جامعه فعال باشد.

قرارگاه فرهنگی دارای یک شورای قرارگاه، سه معاونت و یک رئیس دفتر است که فرمانده قرارگاه نماینده ولی فقیه در استان، جانشین قرارگاه استاندار و امور اجرایی قرارگاه، توسط معاون هماهنگ کننده انجام می گیرد.

شورای قرارگاه با حضور معاون هماهنگ کننده، رئیس دفتر و معاونین وی و افراد حقوقی و حقیقی به پیشنهاد معاون هماهنگ کننده قرارگاه و تایید فرمانده قرارگاه تشکیل می شود.

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

همچنین ببینید

مناجات و دعاهای قرآنی

مناجات و دعاهای قرآنی

یکی از فنون مهم در مقابله با فنون شیطان، «دعا و مناجات» است! و سالک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *